​✔ Professionel Dyrlæge

Dyreklinik i høj kvalitet

Fokus på dyrenes helbred og sundhed

Man - Fre kl. 08:00 - 17:00

​Forebyg sygdom hos ældre hunde og katte

Når hunde og katte når seks-syvårs-alderen, følger ofte udfordringer med helbredet, men rettidig undersøgelse kan optimere sundhed og trivsel og forebygge sygdom. Skibhus Dyreklinik tilbyder gratis seniortjek i uge 46 og 47.

​Ligesom mennesker bliver også dyr mere skrøbelige med alderen. Kroppen slides, funktionerne svækkes, og der er større risiko for sygdomme.

»Når hunde og katte runder de seks til syv år, begynder den almindelige kropsnedslidning, og de bliver mere udsat for sygdomme. Men når man fanger det i den alder, kan man forebygge og begrænse sygdommes udvikling, med mulighed for en sund alderdom for ens kæledyr,« siger dyrlæge Henning Ingeman, klinikleder af Skibhus Dyreklinik.

Gratis seniortjek

​Som en hjælpende hånd til dyreejere og deres kæledyr tilbyder Skibhus Dyreklinik et gratis seniortjek i perioden 11.-22. november. Her kan dyreejere bestille tid til at få undersøgt, om deres hund eller kat har et godt helbred, og få dyrlægens råd til hvordan sundheden optimeres for lige netop deres dyr.

»Dyreejere behøver ikke lade stå til og bare acceptere, at deres seniorhund eller -kats helbred, og dermed livskvalitet, forringes. Med det gratis sundhedstjek kan vi fange, om der er noget galt med hunden eller katten, og om det er noget, som kræver yderligere undersøgelser,« siger Henning Ingeman.

Overvægt og gigt

​Nogle af de helbredsproblemer, der rammer seniordyr, er gigt, tandproblemer, risiko for kræft og nedsat organfunktion, herunder hjerteproblemer. Overvægt er et problem, der ses hos flere og flere hunde og katte, og som har stor betydning for de kæledyr, der er ramt af gigt.

»Mange siger, at det er bare fordi hunden eller katten er blevet gammel, men der ligger måske en sygdom under, der kan behandles, og det er det, vi gerne vil fange, så dyret kan få en god alderdom. Gigt kan eksempelvis føre til overvægt, da man ikke kan motionere hunden tilstrækkeligt. Ved at behandle gigten, gør man det muligt at øge motionen og derved begrænse vægten,« siger Henning Ingeman.

Kontakt Skibhus Dyreklinik, hvis du ønsker at få et gratis seniortjek af din hund eller kat. Telefon: 6612 1277

Gratis seniortjek

​● ​I uge 46 og 47 kan alle dyreejere få et gratis sundhedstjek af deres hund eller kat hos Skibhus Dyreklinik. Eneste krav er, at kæledyret er fyldt seks år.

●​ Seniortjekket er et tjek ’fra snude til hale’. En dyrlæge undersøger, om der er noget galt med hunden eller katten, og om det er noget, som kræver yderligere undersøgelser. Blandt andet kigger dyrlægen i mundhulen efter tandproblemer, tjekker hjertet, kigger efter tegn på gigt, undersøger øjnene og ørerne og tjekker for lopper.

● ​Evt. øvrige undersøgelser af blod og urin eller opfølgende behandlinger som røntgen, ultralydsundersøgelse og CT-skanning er ikke en del af det gratis seniortjek.

● ​Et seniortjek bookes ved at ringe til klinikken.

✩​✩​✩✩✩​

Vuderet 4,8/5 stjerne på baggrund af 53 anmeldelser på Facebook.​

Skibhus Dyreklinik ApS

​Skibhusvej 186, 5000 Odense C

Find vej med Google Maps

CVR.: 27524176

E-mail: skibhus@vetnet.dk

​Se oplysninger om dit kæledyr

og sygdomsleksikon på nedenstående link.:

www.netdyredokter.dk

Konsultation efter aftale:

Hverdage fra 9:00 - 17:00

Dyrlægernes telefontid:
Dyrlægerne kan bedst træffes

hverdage mellem kl. 8:00 - 9:00
Tlf: 66 12 12 77

​Gratis App til din smartphone

Download app'en og du kan altid finde den nærmeste dyrlæge eller få gode råd om dit kæledyr. Klik her!